UPDATE CORONA-MAATREGELEN

Ford introduceert zeven volledig elektrische voertuigen tegen 2024

17/03/2022

Ford kondigt belangrijke stappen aan op weg naar een volledig elektrische toekomst in Europa, waarbij het bedrijf een transformatie zal ondergaan en tegen 2024 zeven nieuwe, volledig elektrische en verbonden modellen zal aanbieden.

Deze aankondiging volgt na de recente oprichting van de nieuwe, wereldwijde business unit – Ford Model e – voor de ontwikkeling, productie en distributie van elektrische en verbonden voertuigen. Samen met Ford Pro, de business unit die gericht is op de bedrijfswagenactiviteiten van Ford, bepalen deze twee business units de toekomst van Ford in Europa.


  • Ford Elektrisch
  • Volledig elektrische line-up

    Met een uitgebreid aanbod van elektrische personenauto’s en bedrijfswagens verwacht Ford in 2026 meer dan 600.000 elektrische voertuigen per jaar te verkopen in Europa. Het merk bevestigt ook het voornemen om in 2023 in Europa een EBIT-marge van 6 procent te realiseren. Ook draagt het offensief bij aan het doel van Ford om tegen 2026 wereldwijd meer dan twee miljoen EV’s per jaar te verkopen en een gecorrigeerde EBIT-marge van 10 procent te realiseren.


  • Ik ben verheugd om de snelheid van de verandering in Europa te zien, waarbij onze gehele industrie wordt uitgedaagd om betere, schonere en meer digitale voertuigen te bouwen. Ford gaat all-in en past zich snel aan om te voldoen aan de vraag in Europa en de rest van de wereld”, aldus Jim Farley, president en CEO van Ford. “Daarom hebben we Ford Model e gecreëerd, waarmee we met de snelheid van een startup aantrekkelijke, elektrische modellen kunnen bouwen met unieke, verbonden diensten en de voor Ford kenmerkende engineering en veiligheid.


  • Ford Elektrisch
  • CO2 uitstoot verminderen

    Alle gezamenlijke inspanningen ondersteunen de wereldwijde plannen van Ford om de CO2-uitstoot aanzienlijk te verminderen. Het bedrijf is voornemens om tegen 2035 alleen emissievrije modellen te verkopen en CO2-neutraliteit te bereiken voor de gehele Europese voetafdruk van Fords faciliteiten, logistiek en leveranciers.


  • Onze opmars naar een volledig elektrische toekomst is een absolute noodzaak voor Ford om te voldoen aan de mobiliteitsbehoeften van klanten in een transformerend Europa”, zegt Stuart Rowley, president van Ford Europa. “Het gaat ook over de dringende behoefte aan meer zorg voor onze planeet, het leveren van een positieve bijdrage aan de samenleving en het verminderen van de uitstoot in lijn met het klimaatakkoord van Parijs.


  • Ford Elektrische personenwagens
  • EV-productie en investering in Keulen

    Het eerste model dat gebouwd wordt in het Ford Cologne Electrification Center in het Duitse Keulen, is een volledig elektrische, middelgrote crossover met vijf zitplaatsen. Deze auto wordt later dit jaar onthuld en gaat in 2023 in productie.

    De aankondiging van een tweede elektrische auto die in het Ford Cologne Electrification Center gebouwd zal worden – een sportieve crossover – betekent dat de productie van elektrische auto’s in deze fabriek zal toenemen tot 1,2 miljoen voertuigen over een periode van zes jaar.

  • De investeringen die hiermee gemoeid zijn, zullen naar verwachting twee miljard dollar bedragen en zijn ook bestemd voor een nieuwe batterijassemblagefaciliteit die in 2024 opent.


  • Ford Elektrisch bedrijfwagens
  • Nieuwe joint venture wil batterijproductie in Europa verhogen

    Ter ondersteuning van Fords ambitieuze plannen voor de elektrificatie van voertuigen hebben Ford, SK On Co., Ltd. en Koç Holding een niet-bindend memorandum van overeenstemming getekend voor een nieuwe, toonaangevende joint venture in Turkije. Onder voorbehoud van de uitvoering van de definitieve overeenkomst zijn de drie partners voornemens om een van de grootste EV-batterijfaciliteiten in Europa te creëren.

  • De joint venture moet in de buurt van Ankara worden gerealiseerd en zal NMC-cellen met een hoog nikkelgehalte produceren voor gebruik in de batterijmodules. Het is de bedoeling dat de productie halverwege het decennium van start gaat met een te verwachten, jaarlijkse capaciteit tussen de 30 en 45 GWh.

    De geplande investering van de drie partners in de joint venture – inclusief steun van de Turkse regering – komt rechtstreeks ten goede aan grote en kleine bedrijfswagenparken in heel Europa dankzij de lagere energie- en bedrijfskosten en aanzienlijke bijdrage aan de CO2-reductie.


  • Capaciteitsuitbreiding in Craiova

    De fabriek in het Roemeense Craiova speelt een belangrijke rol in de groeiplannen van Ford op het gebied van elektrische en commerciële voertuigen in Europa.

    Vanaf 2024 kunnen Europese klanten terecht voor een elektrisch aangedreven Ford Puma, de populaire crossover van Ford. De Puma was in 2021 zelfs de bestverkochte personenauto van Ford in Europa. Dankzij de elektrisch aangedreven versie die in 2024 in Craiova in productie gaat, zal de Puma een nog grotere groep Europese klanten aantrekken.

    In Craiova worden vanaf 2023 ook de nieuwe generatie van de Transit Courier bedrijfswagen en multifunctionele Tourneo Courier gebouwd. Beide modellen zijn vanaf 2024 ook leverbaar met volledig elektrische aandrijving.

    Om de productiecapaciteit van elektrische en commerciële voertuigen verder te vergroten, wordt Ford Otosan eigenaar van de fabriek Craiova, onder voorbehoud van goedkeuring door de regelgevende instanties. Ford Otosan, een joint venture tussen Ford Motor Company en Koç Holding, is een van de langstlopende en succesvolste joint ventures in de wereldwijde auto-industrie.


  • We verwelkomen deze kans om onze joint venture met Koç Holding uit te breiden en dit strategische partnerschap te benutten om onze middelen en knowhow in Roemenië beter te benutten”, benadrukt Rowley. “Ford Craiova is een groot succesverhaal en we zijn ervan overtuigd dat de prestaties naar een nog hoger niveau getild kunnen worden dankzij de ervaring en expertise van Ford Otosan op het gebied van elektrificatie en commerciële voertuigen.



Nieuws

Nieuws

Bekijk hier het laatste nieuws



Beoordelingen